DSF TEHNOLOGIJA: / Kontrolom cilindara do manje potrošnje i emisija

Image
Foto: Thinkstock

Automobilska industrija trenutno je okrenuta prema Dieselgateu i mogućem kraju dizel motora te potpunom prelasku na elektroniku, kao što prizivaju iz Tesla Motorsa.

5.10.2015.
11:54
Thinkstock
VOYO logo

Zamislite da smanjite potrošnju nekog velikog SUV-a s V8 motorom za 20 posto.

Upravo na tome radi General Motors u suradnji s Delphi Automotive. Kako tvrde, za nekoliko godina će usavršiti motor koji će pri vožnji na otvorenoj cesti, odnosno autoputu jednostavno deaktivirati većinu cilindara. Osim manje potrošnje, takvi automobili će imati i 20 posto manje emisija štetnih plinova, i to će podjednako raditi na motorima sa tri, četiri, šest i osam cilindara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

DSF ili Dynamic Skip Fire je sustav za deaktivaciju cilindara razvijen u Dula Technology, kalifornijskoj start-up tvrtci za razvitak softwarea u koju je GM prvi put investirao prije tri godine. Kako kažu u Tuli, osim navedenih karakteristika, motor s DSF tehnologijom radi tiše, manje vibrira i općenito je otporniji.

Zavisno od motora, ugradnja ovakve tehnologije proizvođača bi koštala negdje između 300 i 600 dolara, a najavljuju je na tržištu za najviše pet godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo